Bacharach | dag 4

13 juli 2022 - Bingen am Rhein, Duitsland

Vandaag reden we naar Bingen naar het Forsthaus Heiligkreuz. De TomTom kon het adres niet vinden maar door op de postcode te zoeken werden we gelukkig naar de goede plek gestuurd. We reden steeds dieper het bos in en de weg splitste zich in twee. Een hele smalle weg leidde ons naar de Heilg Kreuz weg 4. Daar begon een wandeling die Hans via Komoot had uitgezet. De route leidde ook over een hangbrug 🫣. Echt iets voor mij … not …Aangekomen op de Heil Kreuz weg 4 kwamen we tot de conclusie dat de wandelschoenen nog in Bacharach stonden. Niet zo slim dus. Op mijn Teva Sandalen en Hans op zijn lage wandelschoenen gingen we op weg het bos in.
Een behoorlijk steile klim over een smal kronkelend bospad bracht ons op een hoger gelegen breed pad. Heerlijk koel in het bos op zo’n warme dag. Het eerste wat Hans zag was een Spaanse vlag. Maar die wilde blijkbaar niet op de foto want hij fladderde steeds weg. Maar het is ons toch gelukt.

14DD7DB3-59CB-41FE-9FA4-0C8B56371631
De weg bleef maar stijgen en stijgen. Eindelijk een vlakker en open stuk. Kijk, daar vliegt een Keizersmantel! Ook die bleef niet zitten. Eindelijk op een informatiebord kregen we hem te pakken. Net een schilderijtje toch?

DEBFD5F4-84EF-49A5-8259-A4C21490F250
Veel vlinders kwamen we tegen waaronder ook het damborden. Die had ik nog nooit op de foto gezet.

2638BD68-59A6-41B4-90AF-D99FC84F0259
Veel insecten later kwamen we bij de hangbrug. Gelukkig niet zo hoog en zo lang. 20 meter boven de grond en tussen bomen. Nou dat durfde ik best! Zonder angstzweet liep ik de 50 meter lange brug op. 🥳

FC324821-5843-4EFA-98FD-9F4128FF2575
De wandeling van Komoot liep langs de hangbrug en niet over de hangbrug. Omdat we toch bijna bij de bestemming waren, volgden we de aanwijsbordjes in het bos. Het laatste stuk zou over de weg moeten leiden maar dat wilden we niet. Op het kaartje van Komoot zag ik dat er een pad aan de overkant van de weg door het bos naar het restaurant Heilig Kreuz leidde. Dat liep ook langs een Botanischer Garten volgens de bordjes. We liepen het pad op en kwamen bij de Botanischer Garten … alleen maar bomen en niet zo spectaculair als het Van Gimborn in Doorn.

Na de Botanischer Garten sloegen we rechtsaf en daalden we het steile pad af tot het restaurant. We zochten een lekker plekje in de schaduw onder een overkapping. We namen alle twee een lekker biertje tegen de dorst en aten we een Mit Käse und Rostzwiebeln überbacken Spätzle. Heerlijk!

EEE3669F-78F7-4711-A7B5-F3F2707335ABB190137C-602F-4C4B-9F5A-B0FEE7787DECThuis gekomen was ik zo moe dat ik twee uurtjes ben gaan slapen. Jammer want ik dacht dat ik best al weer vooruit was gegaan. Misschien een kleine terugval. Daar hopen we dan maar op.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl