Dag drie - naar Oostenrijk gefietst

13 juli 2015 - Reutte, Oostenrijk

image

Vandaag een mooie fietstocht naar Oostenrijk. 90% autovrij, behoorlijke pittige klimmetjes waarvan een zelfs 10%. Gelukkig was het niet zo warm vandaag. Af en toe kwam de zon een beetje bleekjes door en hup daar ging de thermometer ... Pfff. Prachtige tocht langs mooie kleine dorpjes, onder kabelbanen door met bakken grind uit de steengroeve, kolkende rivieren en door de bossen.

Het laatste stuk zouden we langs een drukke weg moeten fietsen, maar gelukkig zag Hans een fietsbordje Pfronten. Een grindpad over bruggetjes, langs de Vils en door het prachtige natuurgebied Falkenstein. Het grindpad werd steeds boller en op een gegeven moment hoor ik naast me oh shit en een schrapend geluid. Ik keek naar Hans en zag nog dat zijn fiets links onder hem vandaan sloeg. Ik draaide om, hij krabbelde overeind en we inspecteerden de schade. Rechter onderarm en rechter been met schaafwonden. Gelukkig geen grind erin. Handvat fiets ook geschaafd. Gauw laatste stukkie doorgetrapt, Hans onder de douche en schaafwonden ontsmet.

Lekker gegeten onder het genot van een Falkensteiner dubbel bij brouwerij Falkenstein.

1. Suzanne:
    18 juli 2015
    Vind ik solidair van je Hans, jij doet gewoon ook mee met de valpartijen van de Tour de France.
    Kusje erop? Xxx