Nordhorn | Dag 1

26 mei 2022 - Nordhorn, Duitsland

Ontbeten, koffers gepakt en onze reis aangevangen. Hans reed want hij wilde dat ik fris en fruitig op de tussenstop aan zou komen voor een wandeling. Waar wilde hij niet zeggen. Normaal rijd ik, maar lijd nog aan de nasleep van het long COVID 🫣.

Ter hoogte van Apeldoorn vet in de file. Er bleek een ongeluk te zijn gebeurd. Wandelaar op de snelweg geschept door een vrachtwagen. Verschrikkelijk! Het liep ruim 1,5 uur vertraging op.

Om 3 uur arriveerden we in De Lutte bij Arboretum Poort Bulten. We zouden daar wandelen en daarna lunchen. Omdat we ten eerste laat aankwamen en de keuken om 4 uur zou sluiten in verband met een Turbantia diner evenement, besloten we eerst te gaan lunchen en dan pas te gaan wandelen. We genoten op het terras in de zon van een heerlijk Othmar biertje en een Flammkuchen.
Na de late lunch wandelden we door het arboretum. Prachtige plek, misschien nog wel mooier dan het Van Gimborn. We genoten van de verscheidenheid aan planten en bomen en natuurlijk van de beestjes🤗🪳🪲🪰🕷🦗🐜🐞🦟🐝🐛🦋

Het waaide best, dus foto’s maken van die kleine diertjes was een behoorlijke uitdaging! Maar … het lukte best.

2D6B1771-8B57-486D-8039-6F8BFEC65775
Rond een uur of vijf vervolgden er onze weg naar Nordhorn. We belden eerst het Seepark aan de Vechtsee om de sleutel van ons appartement aan de NINO-Allee op te halen. Ik had gezegd dat we er rond half zes zouden zijn. Toen Hans de sleutel op kwam halen, zei de man “U bent te vroeg! Uw vrouw zei half zes!” Pfff het scheelde maar 10 minuten. Hij maakte natuurlijk een grapje.
Na even zoeken vonden we het appartementen gebouwd met in de plint een Assurantie kantoor. We gingen met de pas naar binnen en met de lift naar de tweede verdieping. Een prachtig nieuw appartement met alles erop en eraan. Grootte 40 m2 en een aparte slaap- en badkamer. Lekker hoge ramen, hoge kamer, twee tv’s - alsof we zouden kijken 😂 - en sfeervol ingericht.
Nadat we uitgepakt hadden, streken we met een wijntje neer op de bank. Lekker foto’s bekijken en uitzoeken. Dat kost nogal tijd. En ineens was het half negen. We hadden nog steeds geen trek, dus eten deden we niet. Maar we gingen wel vroeg naar bed, want het was een vermoeiende dag, vooral door het filerijden.

1. Yvonne Morra:
    29 mei 2022
    Fijne vakantie allebei!!!! Begrijp dat je long COVID hebt gehad niggie….. vette pech hè ben je wel even mee bezig. Hoop dat t je nu niet teveel beperkt en kunt genieten! xxx