Nordhorn | Dag 7

1 juni 2022 - Nordhorn, Duitsland

Even over de grens bij De Lutte gewandeld over het landgoed Lutterzand. Een prachtig gebied … maar …. De Lutte en ik gaan blijkbaar niet samen. Twee keer eerder in het gebied geweest en beide keren onweer 🌩🌩⚡️⚡️🙈. We zagen wel een donkere lucht maar volgens buienradar zou er geen onweer komen en zou het droog blijven.

We starten de wandeling en ja hoor … rommeldebommel … Nu ben ik echt niet zo van het onweer maar het klonk nog een beetje ver weg. Dus de stoute schoenen aan en hup, gaan met die banaan.

Wat een prachtig gebied, mooi grillig, glooiend landschap, door de bossen en langs de meanderende Dinkel. Daar word je toch heel blij van🥰😊

1E9565BD-0247-4032-8C7E-CBF20FBAF001972DF768-80DF-4298-A4B4-896E239E76F5

We wandelden genieten van het landschap verder. We zagen een beestje langs het pad op een takje zitten. Even dichtbij gekeken en vermoedelijk een pop van een lieveheersbeestje. We schrokken op van een touristentreintje dat achter ons opdoemde. De chauffeur stopte en vroeg ons wat we zagen. Hij stapte uit, bekeek het beestje en zei: “Inderdaad, een pop van een lieveheersbeestje.” Het liefst wilde hij het takje afbreken en aan de passagiers laten zien, maar dat kon hij toch niet over zijn hart verkrijgen.

19226803-0960-436C-A168-37D5832A2868
Foto: pop oogvleklieveheersbeestje

We vervolgden onze weg langs de Dinkel, door het bos en over de zandvlakte. Plotseling werd het donker en de lucht was dreigend. Weer onweer maar nu toch echt dichter bij. 300 meter na de zandvlakte ligt schenkerij de Lutte Hutte. Daar kunnen we misschien schuilen. De tent was dicht maar onder een overstek vonden we een schuilplaats. Na een klein half uurtje trok de regen- en onweersbui voorbij. Gelukkig 🙈

Verder wandelend door het prachtige, heerlijk ruikende gebied kwamen we nog wat beestjes tegen.

E36411EE-1C5D-467D-851E-F6CA155AA986
Foto: schuimbeestje

C2177712-8EAD-4239-8607-2FD22241E8DA
Foto: bramensprinkhaan

Na een kort buitje en ongeveer 5 km kwamen we weer terug op het startpunt. We streken neer bij de open haard van Paviljoen Lutterzand waar we van een vroeg avondmaal genoten onder het genot van een lekker biertje.

Terug gekomen bij het appartement bekeken en sorteerden we onze foto’s en zochten we op welke beestjes we hadden gefotografeerd. Ik keek naar buiten en zag een fantastisch mooie lucht boven Nordhorn hangen. Een kers op de taart van deze dag.

7DD407BB-52FE-40D8-9035-7F9DB2823FB7

1. Yvonne Morra: