💝 Florence 💝 🛫Houten 🛬

10 juni 2019 - Houten, Nederland

10 juni 2019

Vroeg opgestaan want om 09.00 uur komt de taxi. De koffers zijn al gepakt. Nu nog de toiletspullen inpakken, laatste check en weg zijn we.

We hoeven alleen nog maar de toeristenbelasting te betalen. Een rekening krijgen we niet want de printer is stuk. Sjaggie wil de rekening wel mailen. Voor ons hoeft dat niet hoor.

We lopen naar de uitgang. Er staat een wit VW-busje. Zal die voor ons zijn?? Drie Italianen zetten hun koffers erin. Een dame komt aangelopen met een paar takken jasmijn. Ze pakt haar koffer uit de bus ... de koffer barst open ... de jasmijn gaat IN de koffer 🙄🙄 ... koffer wordt weer dichtgeperst en terug in de auto gezet ... wat zal die koffer straks lekker ruiken 😂😂. Nog meer Italianen en koffers .... nee busje is dus niet voor ons. Uitpuilend van mensen en koffers vertrekt het busje om 09.05 uur .... nog geen taxi ....

We geven hem nog tot 09.15 uur voordat we de receptie hen laten bellen. Ik pak alvast de E-mail met de bevestiging die we twee dagen geleden kregen. 09.13 uur stopt een zwart busje aan het begin van de straat, net zo een als op de heenweg. Een grote kale man stapt uit “Taxi?” roept hij. We steken ons hand op, draaien om naar de receptie, zwaaien nog even naar Sjaggie en de lieve dame, en stappen in. Er zitten twee mensen een, een man en een vrouw. We snoeren ons in de gordels en de taxichauffeur vraagt ons om de voucher 🧐🤔 Uh hebben we die? Hans zoekt tussen papieren ... noppus .... De taxichauffeur zegt “Than you haven to E-mail te company and show me the E-mail”. Intussen rijdt hij weg. “Wacht even” zegt Hans tegen mij “misschien in mijn jaszak!” En ja hoor, gelukkig, de voucher en geef het aan de taxichauffeur die als een razende roeltje door het drukke stadsverkeer laveert.

We worden opgeschrikt door een stem achter ons ... de twee medepassagiers zijn Nederlanders. We raken aan de praat. Ze komen uit Zoetermeer en zijn vier dagen in Florence geweest. Ze vinden het een mooie stad “Wat hebben jullie allemaal gezien?” Vraagt Hans. “Van alles, en jullie?” antwoord de man. Hans vertelt enthousiast waar we allemaal geweest zijn en het blijkt dat zij van alles alleen aan de buitenkant hebben bekeken. De Boboli-tuinen zijn ze wel in geweest maar hebben vanwege de warmte alleen onder een boom gelegen🤔🙄.

27BE7250-F2BC-42B5-9700-80EE067F7389

We komen om 09.30 uur bij het vliegveld aan. Ruim op tijd.. het vliegtuig vertrekt pas om 12.10 uur. Ik haal onze digitale boarding passen op uit de KLM WhatsApp. We stappen naar de incheckbalie, leveren 1 koffer in en lopen binnen twee minuten naar het checkpoint ... of moet je douane zeggen ? Een vreselijk opgefokte Italiaan brult naar ons “One!” ... huh we snappen het niet ... Nog een keer “One! One!” en boos gebarend wijst hij naar een lege plek voor zich ... Ah dus dat bedoelt hij. Hij bekt de dame voor ons ook nog even lekker af. Ze haalt haar schouders op en sloft verdrietig naar het poortje. De man beseft blijkbaar dat hij niet zo aardig is en probeert de aandacht van de dame te krijgen. Ze geeft geen sjoege en de man keert zwijgend terug naar zijn plek. Schreeuwen doet hij niet in ieder geval niet meer....

We doen onze handbagage (iPads apart) en jassen in een bak en lopen door het poortje. Hans krijgt groen licht .... ik rood .... ik wijs naar de rits van mijn broek waar een metalen ring aanhangt. “Oeps” zeg ik met een  glimlach “That must be my zipper. Do I need to take off my trowsers? “ De douane dame en heer lachen “No you have to go back, take of your shoes and bracelet and put them on the tray. Than come back.” zegt de dame nog steeds lachend. Zo gezegd zo gedaan. Ik loop weer door het poortje en het licht springt op groen. Raar dat ik wel mijn armband af moest doen en niet mijn ketting en oorbellen 🤔🤔.

We lopen richting Gate 5, gaan het restaurant in, bestellen koffie en pakken onze iPads. Hans leest het nieuws en ik ... tja ... dat wat ik nu doe .... de Reislogger bijwerken 😊. Het is heel warm in het restaurant. We lopen terug naar de wachtruimte. Daar is het heerlijk koel en er zijn betere banken.

Het is 11.35uur. Tijd om naar Gate 5 te gaan. “De tijd van eten in het vliegtuig is voorbij” zegt Hans “Hooguit misschien weer een stukkie cake.” Dus we gaan eerst  even wat eten in het restaurant. Het wordt een stuk pizza.

Bij gate 2 staat een rij voor KLM vlucht 1640 die al om 11.40 uur had moeten vertrekken. Ze mogen eindelijk het vliegtuig in. Hoop dat dag niet bij ons zo gaat. “Volgens het bord gaan we nog steeds op tijd” zegt Hans.

Het is 12.10 uur en we staan nog steeds in de rij. Ik word een beetje zenuwachtig .... ik zie iedereen met een boardingkaart in hun handen staan. “Hans, hadden we het niet moeten printen?” “Moet je even vragen aan de dames achter de balie.” “Oh, wist niet dat die er al zitten.” Ik zie namelijk alleen maar ruggen 🙄🙄.

8B4EC9A1-793E-476D-B7C1-C835A06FA663

Gelukkig kunnen we met de digitale kaarten ook inchecken, stappen in de bus , rijden 100 meter 🤔, en klimmen de trap op het vliegtuig in. Stoel 15D en 15F. Hans wil bij het raam. We stijgen op na een vertraging van 30 minuten. Het is bewolkt. We zien pas weer wat als we boven de wolken zijn. De stewardessen komen langs met de trolly ... we krijgen sandwiches met Surinaamse eiersalade ....🙄🙄

De landing, het ophalen van de koffer en de douanedoorgang gaan heel voorspoedig. Nog even een sanitaire stop en dan naar de trein. Hans heeft al op de NS-app gezien dat de directe trein Schiphol-Utrecht wegens werkzaamheden is gestremd. Advies is om via Amsterdam te reizen. We lopen het perron op en de trein komt er al aan. Overstappen in Amsterdam en Utrecht gaat ook zonder wachten en komen om 16.50 uur aan op Houten-Castellum.

DF20D8C2-4706-4E5B-893D-E095957D47DA

We besluiten toch gelijk een paar boodschappen voor vanavond mee te nemen .... de toegang tot Appie is versperd .... pinstoring .... “Contant is niet te doen” zegt de chef “We hebben het geprobeerd, maar het is een chaos. We hebben niet genoeg wisselgeld”  ... hoezo digitaal tijdperk ....

De Hoogvliet en de groenteman hebben gelukkig geen pinstoring dus daar halen we wat eten voor vanavond.

Om 17.30 uur stappen we ons huis binnen. We pakken de koffers uit en genieten, onder het genot van een wijntje, samen nog even na van een geweldig mooie vakantie in het prachtige Firenze 🥰❤️💖💝.

🥰Salute Firenze! A la prossima.🥰

D6ED668C-46E4-4E1D-A8AA-3CFE9D10BF03