Dag 21 - Schelde en kastelen

31 juli 2015 - Gent, België

image

Het weer ziet er weer fantastisch uit. Op onze laatste dag de fietst gepakt en langs de Schelde gereden om de Kastelenroute op te pakken. Het was even zoeken maar dankzij een vriendelijke Belgische dame vonden we al gauw de linker oever van de Schelde. Kastelen waren het niet echt - althans niet allemaal - maar meer landhuizen. Ook niet onaardig om te zien hoor.

In Laarne zagen we het eerste echte kasteel, dat dateert van de 11e en 12e eeuw.  Het kasteel was van oorsprong een waterburcht. Na een restauratie in 1962 doet het nu dienst als museum en is het koetshuis een restaurant.

We fietsten her dorp door, veel kroegjes, weinig eten, en het was al twee uur dus onze magen begonnen te knorren. Na een bocht zagen we een leuk restaurant met een terras onder de bomen, de Wastobbe. We namen plaats in een gigantische wastobbe op het terras, bestelden een tosti en een lekker biertje, een Grabbelaer heerlijk!

Verderop bij een sportpark zagen we een Kiss and Ride..dat noemen ze hier een Zoen en Zoef plaats. Grappig volk toch die Belgen hihi,

Na een verkwikkende douche liepen we langs de kaai, waar een meermin op een meerpaal zat, naar een Vega restaurant, het Lokaal. Een initiatief van twee jongens die zelf hun groenten oogsten op een plukveld bij Gent en bij Deinze. Ze koken daar een weekmenu van. Je kunt kiezen uit datgeen wat zij klaarmaken. Van alles een soort. We namen courgettesoep, "Quiche bemint warmoes, spinazie en paprika"  een "Gratin gevuld met rode biet, boontjes en polenta" (konden we ruilen halverwege) en toe een carobecake. Het was heerlijk. Het restaurantje lag aan de rand van het glazen straatje oftewel de hoerenbuurt. Er was zat te beleven ... mannen liepen heen en weer ... sommigen sneeky, anderen weer vol zelfvertrouwen. Volgens Arno van het Lokaal waren het bezoekers en bezorgers. Onze laatste dag was weer een onvergetelijke :-).

1. Yvonne Morra:
    1 augustus 2015
    Was weer leuk daar! Naar huis, schone kleren halen en dan weer weg??
  2. Inekemetk:
    1 augustus 2015
    Wat een fantastisch(e) verslag(en). Dank jullie wel dat ik heb mogen meegenieten.
  3. Oom Piet:
    6 augustus 2015
    Weer welkomthuis. Was en mooi verhaal dat herinneringen opriep. Waar gaan jullie nu naar toe, wereldreizigers?
    Oom Piet