Dag 20 - Stadswandeling Gent

30 juli 2015 - Gent, België

image

De dag begon wat somber, maar toen we naar buiten stapten, brak al gauw de zon door. We hadden een stadswandeling gedownload die ons langs bijzondere plekjes in de stad leidde en hebben onder andere de st. Bavo bekeken met uiteraard het beroemde schilderij Gods Lam van de gebroeders Van Eijk. Voorbij de st. Bavo kwamen we langs een huis, de Sikkel, in sikkelvorm gebouwd met een toren, thans conservatorium. Aan de andere kant van het grbouw bevindt zich bij de deur een toortsendover. Nooit gezien!

In het Patershol, wat nu het culinair centrum van Gent is, zit een winkeltje - Confisserie Temmerman -  met snoepjes van weleer, zo ook de Cuberdons, de Gentse neusjes (origineel met gezichtjes). Deze snoepjes zijn vanwege beperkte houdbaarheid dan ook alleen in België verkrijgbaar.

Het aanzicht vanaf de Leie naar de Graslei en de Korenlei was geweldig. Maar donkere wolken trokken over en we doken een piepklein restaurant binnen. Het was al over twee dus een panini geitenkaas c.q. mozzarella ging er wel in.

Terug bij de B&B begon de zon weer door te breken, dus dat belooft een schone avond!

1. Yvonne Morra:
    30 juli 2015
    Gezonde Bourgondische cultuursnuivers
    Weer fijn bij jullie dus
  2. Chris:
    31 juli 2015
    Weer mooi omschreven. Het lijkt wel of ik bij jullie ben.

Groetjes.