Dag 20 - Gent .. Overal lichtjes

30 juli 2015 - Gent, België

image

Om een uur of 8 de stad in voor een hapje eten. We kozen voor Italiaans, in de Hoogpoort hadden we er een gezien die wel aardig leek, L'incontro. Er zaten drie mensen op een bankje en vier Indiase mensen stonden voor de deur te wachten. Nou dat moet wat zijn! Een stel van vier kwam aanlopen en stevenden naar binnen. Iedereen keek elkaar vragend aan. Ik volgde hen en vroeg aan de eigenaar in - mijn beperkt maar toch toereikend - Italiaans of ze gereserveerd hadden. Ja maar er moest een stoel bij. Ik vroeg of hij de wachtenden buiten nog in de gaten had. Uh, wat? 3, 4, 2. Moment, zei de baas en binnen no time hadden we allen een plek. Maar het was het wachten meer dan waard. Super gegeten! Afgerekend en Hans wenste de man een bonna serrata ... De man draaide om, greep Hans bij zijn arm, schudde hem heel hartelijk de hand en mij ook. Hij boog als een knipmes .

De avond was zwoel en we liepen onder een kraak heldere hemel met volle maan door de stad. Raymond van t Groenewoud moet zijn liedje veranderen van Brussels by night overal lichtjes in Mooi Gent by night overal lichtjes! Mens, wat en imposante stad! Nog even een afzakkertje bij de Rechtvaardige Rechters en nagenoten van het Gentse avondleven.

1. Chris:
    3 augustus 2015
    Lekker eten, lekker drinken en een mooie omgeving met lichtpuntjes. Wat wil je nog meer. Leuk om allemaal te lezen.

Groetjes, Chris