Bacharach | dag 9

19 juli 2022 - Urbar, Duitsland

We reden naar het afvalstation, nou ja station, drie glasbakken en een kledingbak. We brachten de flessen weg voor Jurgen. Die blijft binnen met deze hitte. De dichtstbijzijnde glasbak is in Oberwesel en dat is toch richting onze wandeling van vandaag.
Hans koos voor een kleine wandeling - de temperatuur is inmiddels gestegen naar 39 graden - vanaf ons favoriete plekje het “Günderodehaus” Filmhaus in Urbar. De wandeling loopt langs kunstwerken is eigenlijk 4,5 km, maar Hans koos voor de eerste lus, ongeveer 2,5 km. Ver zat en daar was volgens hem ook het meeste te zien.

Via een ijzingwekkend steile afdaling via trappen tussen de wijnvelden door kwamen we op een asfaltweg. Daar zagen we het eerste kunstwerk. Prachtig maar ook het uitzicht.

06ABE89C-59A1-4194-9D47-D1F95E9CD5B9
De weg bleef maar stijgen en stijgen. In een haarspeldbocht stonden twee banken in de schaduw van een boom. Daar gingen we even zitten en een slok water drinken. Ik had ijsblokjes in de waterfles gedaan en die weer in een koeltasje gestopt. Lekker fris water!

Op mijn broekspijp landde een steppesprinkhaan. Moeilijk om op de foto te zetten maar het is me gelukt.

EB869FDD-06E3-4A4C-A516-FC579AC29B68
We genoten nog even van het uitzicht en hoorden het hek, dat een deel van de asfaltweg wegens wild afsluit, dicht gaan. Een fietser! En dat met deze hitte🥵. Geen waterfles te zien op z’n fiets …

We liepen verder en zagen een krasser landen.

4D9FD79F-9E1D-4023-9EBB-707A9E7E2E3E
Almaar stijgend kwamen we bij de splitsing van de twee lussen. We liepen naar links en zagen een bijzonder kunstwerk. Een trol. We liepen dus op het trollenpad. Erg grappig om te zien.

8697A01B-BCDC-443A-A8B2-B28DE43E3644B814D600-90A2-454E-A5C4-3D0FE108337E

8C674F41-530D-4CEC-A4D7-1F4B793C3C53
Na een stuk of 10 trollen kwamen we weer bij het restaurant uit. Voordat we naar het restaurant liepen, maakte Hans nog even een foto van een bord.

0E91ECE7-A644-4E5F-94C4-E12FEA4369EA
“Het is maar goed dat jij dat niet zag bij het begin van de wandeling. Anders was je niet gegaan” zei Hans. Ik denk het ook niet. En geen woord van gelogen.

Wat een deceptie. Het restaurant was dicht. Hoe dan? Ik keek even op de website en zag dat ze vandaag en donderdag hittevrij hebben. In Bacharach zagen we overigens ook een aantal restaurants die gesloten waren.

We reden naar Oberwesel naar de Meinzer Strasse nummer 38. Daar zit Weingut Lanius-Knab. De wijn van hen schenken ze ook in het Filmhaus. We kozen voor een wijnproeverij en aten daar een grote pretzel en brood met een kruidenkaas.

3A239511-733F-4C0C-8358-64D023A569BD

6CE7F8E2-A10C-4E74-868B-9FEEA29442D2
Heerlijke wijnen, de een nog lekkerder dan de ander. We kozen nog een glas te drinken van die die we het lekkerst vonden.

461458F1-A019-4972-9DB5-B989F6EEAB5B
We namen nog een doos van 6 flessen van deze wijn mee. Ook nam ik een druivenpitolie en balsamico azijn mee, speciaal gemaakt voor hen van hun eigen druiven.

We kwamen terug en wilden de rolluiken open doen. Tot de helft lukte dat. Geen beweging meer in te krijgen. Jurgen kwam helpen. Hij vertelde dat de kunststof door de hitte teveel uitzet. Hijzelf heeft er boven ook last van. Gelukkig maar, we dachten dat we ze kapot hadden gemaakt.

Omdat het zo warm was, ben ik maar een uurtje op bed gaan zitten. In de slaapkamer is het lekker koel.

Tot ruim half elf hebben we buiten gezeten en genoten van de zwoele zomeravond.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade