Bacharach | dag 7

16 juli 2022 - Steeg, Duitsland

Het zou weer een warme dag worden. Hans had een wandeling uitgezocht via Komoot die in Steeg begint, een stadsdeel van Bacharach. Een Burg-wandeling maar niet zo hoog zei hij …

We vonden al gauw het Ezelpad, een oranje route, en die leidde over een asfaltweg naar boven. Al gauw na een van de laatste huizen sloegen we rechts een breed bospad in dat werkelijk kuitenbijtend stijl omhoog naar Burg Stahlberg leidde. Af en toe even rustend bereikten we de top.

F4A5503F-0FA9-49F4-A44C-26E81E85703F

F4914447-768E-47CD-863E-D56D1DF165D3

De route vervolgend langs spannende dalende paadjes kwamen we op een asfaltweg uit. Die volgende we naar beneden. Langs de kant van de weg stonden allerlei soorten distels. Een paradijs voor de vlinders dus ook voor ons. En mijn eerste verdermot op de foto gezet!

C9FBC4FA-DB83-440F-8890-D0F56C383C1E

39DFE821-4DDC-43BA-AD36-673319C067F4
Een paar honderd meter en vlinders verder staken we de weg over en vervolgden onze route weer door het bos. We passeerden een aantal vleermuisgrotten waar we niet gingen kijken omdat we de vleermuizen met rust wilden laten.

Ik checkte mijn broekzak en kwam tot de ontdekking dat het reservesleuteltje van de auto niet meer in mijn broekzak zat en ook mijn lippenstift niet. 🫣🙀 Nou weet ik niet wat erger is …😊 Ik had wel wat horen vallen bij het uitstappen maar zag niks liggen. Straks nog maar even goed kijken dan.

We vervolgden onze weg naar beneden en kwamen uit bij de kerk die in restauratie was. Niet de moeite waard om een foto van te maken want hij is helemaal ingepakt. Maar wel van de prachtige huizen.

504E402F-D29B-46B9-AE15-FDD7394628969AE283B7-982A-4CE5-9B2E-B66050BEBBDB

We kwamen bij de auto uit. Ik checkte gelijk of ik de verloren spullen kon vinden. En ja hoor onder de stoel lag …. mijn lippenstift. Geen sleuteltje te bekennen. Bijzonder. Zittend in de achterbak wisselde ik mijn schoenen. Toen ik mijn rechter schoen uitdeed, viel het sleuteltje op de grond. Die had de hele tijd blijkbaar achter de lip van mijn schoen gezeten. Heel bijzonder.

We reden naar Bacharach om een hapje te eten. De keuken bij de Grüner Baum ging net dicht. Pech. Dus maar neergestreken bij de buren. Het Altes Haus. Lekker gegeten. Hans had een schnitzel en ik een gegratineerde geitenkaas met salade. Heerlijk!

Om 6 uur hadden we afgesproken met Jurgen. Jurgen had ook speciaal voor ons gegrilde courgettes met kaas, knoflook, ui en peper gemaakt. Courgette uit eigen kas natuurlijk. We dronken er een lekkere droge Riesling bij van Weingut Lambrich.

Ik vroeg hem waar die Nederlandse vlag stond. Hier in de tuin zei hij. Speciaal voor jullie. Hij vertelde dat hij voor alle gasten een vlag had. Als hij gasten krijgt uit een land waar hij nog geen vlag van heeft, dan bestelt hij die. Bijzonder.

Na het laatste glas wijn vroeg ik of hij nog een glaasje wijn van ons wilde. “Nee, maar als jullie dat lekker vinden dan laat ik jullie mijn eigen gemaakte schnaps proeven.” Ok, wilden we wel. Alhoewel ik niet zo gecharmeerd ben van schnaps. Maar omdat de schnaps zelf is gemaakt wilde ik het wel proeven.

E988EF9D-E479-4DD8-B1E4-7C92C79DB3FA402B72D8-C1BA-4CFE-910A-81F14D5585C216A6E114-90BC-4EA6-8F11-A03A9D2362B9D329726D-19CE-4018-89F4-143CA87FBCF1
Al vertellend over het stookproces, de smaken, zijn cursus schnaps branden in Oostenrijk hebben we uiteindelijk 10 verschillende soorten schnaps geproefd. Het was reuze gezellig en lekker. Na afgesproken te hebben dat we woensdag als afscheid nog een wijntje drinken samen, gingen we richting bed.