Houten ❤️ Florence ❤️

30 mei 2019 - Badhoevedorp, Nederland

D040BBB9-DB06-4207-8984-23E7E62C83AD

30 mei 2019

Vandaag is het zo ver. We beginnen aan onze trip naar FloreHance. Een verjaarscadeau van MijnLief voor mijn 65e verjaardag❤️.

Best wel veel spanning gehad ... Voor het eerst sinds jaren vliegen we weer naar een bestemming. Niks geen papieren tickets .. alles is digitaal ... booking, inchecken, bagage-afgifte ... pfff. Maar gelukkig veel advies van collega‘s om de apps van KLM en Schiphol te downloaden en ook vertellen hoe het gaat. Echt super handig! YouTube is ook een uitkomst voor de uitleg van bagageafgifte.

Rond half drie vertrokken we van huis naar het station Houten Castellum. Nog even pinnen, langs het Kruidvat, en de trein in. Oh een kwartier te vroeg. “Ach” zeiden we tegen elkaar “, we willen niet haasten toch?” Op Utrecht CS aangekomen om 15.07 uur op spoor 21 keken we op het planbord (De NS-app stuurde ons via Bunnik, Den Bosch, Breda  (duh, echt niet) naar Schiphol. Vertrek 15.11 uur op spoor 7. Oeps, gaan we niet halen. Om 15.25 uur gaat er nog een. Op spoor 7 aangekomen stond de trein er nog, stapten in, pfiiiieeet, en weg gingen we. Hoe zo niet haasten??

Relaxt in eerste klas stiltecoupé onze reis vervolgd. Stil zoevend over de rails langs ArenA (volgens MijnLief het lelijkste gebouw van Amsterdam), de RAI, veel door mijn werk geadviseerde gebouwen gearriveerd op Schiphol. Nu de shuttlebus vinden naar IBIS Budget. Wat een bedrijvigheid ... veel bussen ... vette taxi’s (Tesla’s) en schreeuwende illegale taxichauffeurs .. “Taxi, taxi, taxi, kom, kom, hier, hier!” ... maar niemand kwam.

Eindelijk kwam de bus .. de bus stroomde vol .. de chauffeur riep “ ik heb geen microfoon. Ik kom van de Carribean. Dus rustig aan allemaal. Als het vandaag niet lukt, lukt het morgen!” 🤣🤣. Wel bijzonder ... nooit in die omgeving geweest ... Aangekomen bij het IBIS Budget zie de chauffeur: “Vergeet je bagage niet. Als je dat wel doet heb je een probleem. Want dat verkoop ik de inhoud morgen op de markt.”

IBIS Budget is zo slecht nog niet hoor, zeker niet voor een nacht. We gaan zo kijken of we een hapje kunnen eten bij IBIS Hotel. De drankjes zijn gratis ... dus ... 🥂👌🤗

1. Yvonne Morra:
    30 mei 2019
    Hahaha, duidelijk heel lang niet gevlogen! Jullie vertrekken dus morgen denk ik? Goeie vlucht in elk geval en heel veel plezier samen! En Hans, de Arena is niet mooi maar er zijn zeker nog meer lelijke gebouwen, in ieder geval in Zoetermeer!😘😘
  2. Inekemetk:
    30 mei 2019
    Wat leuk om te lezen en mee te reizen. Heerlijk herkenbaar. Veel plezier en ik kijk uit Nasr het vervolg😘😘