Dag 14 - Ruïne Falkenstein

24 juli 2015 - Pfronten, Duitsland

image

Vroeg op pad en dan al 28 graden. Via de Panoramaweg over de brug steil omhoog. Hmmm alleen maar asfalt??? Niet fijn .. Even later een smal pad de bossen en de hoogte in. Na ruim een uur het hoogste punt bereikt. Waar is de ruïne ??? Kijk daar .. Op de volgende berg ... Pffff.... Effe afdalen en via een poepchique hotel, waar de dames als wentelteefjes op een ligbank aan het zonnebaden waren ... nog steiler omhoog naar de Falkenstein Burg. Mens ... Ik ga niet meer naar beneden via deze weg ... Adrenaline zat heel hoog maar ... Haben es geschafft!! En hoe. Zijknat van t zweten kwamen we boven op 1277 meter aan bij de burcht.

De Ruïne Falkenstein (de hoogste van Duitsland), ligt op een steile rots op een hoogte van 1277 m., boven Pfronten-Meilingen. Hier wilde Ludwig II, koning van Beieren, die regelrecht uit een sprookje leek te komen, nog een kasteel bouwen. Men zegt dat dit zijn laatste droom is geweest. Ook die van ons, want we zagen de burcht dagelijks op grote hoogte liggen. Die moesten we toch zeker nemen!

Na een heerlijke pastalunch daalden we af - niet al te makkelijk ... en heftig steil omlaag - bereikten we het thuisfront. Na een welverdiende Weizzen lieten we onder de douche het heerlijk warme water over onze stijve spieren sijpelen. Mooie klim en weer een streepje van de Bucket list!

1. Chris:
    27 juli 2015