Dag 15 - Terugreis deel 1

25 juli 2015 - Pfronten, Duitsland

image

Voor de laatste maal op ons balkon gekeken hoe de koeien al klingelend door de straat naar de bergalm liepen.

Koffers die we gisteravond gepakt hadden de auto in, fietsen opgeladen, ontbeten en wat lekkers uit de Umgebung voor de buurtjes gekocht. Afscheid genomen en op weg, maar niet voordat we bij de bakker broodjes voor onderweg hebben gekocht. Hans liep de bakkerij binnen. Heeft u broodjes kaas? Nee alleen een kaascroissant en broodjes vlees. Voor broodjes kaas moet u bij de buurman zijn, de slager ..... Snappen jullie het nog??? Enfin, met twee broodjes kaas van de slager gingen we op weg. Het afscheid van het mooie landschap deed wel pijn.

Wat een wind onderweg zeg, pfff. De wind beukte tegen de auto vooral op de hoge bruggen. Veel oponthoud door wegwerkzaamheden waardoor we 1,5 uur later dan gepland in Berg bij Café & Restaurant zum Vischeltal (6 km van Althenahr). Helaas regende het inmiddels. Wifi werkte ook voor geen meter, dus maar tot vandaag gewacht om dit verslag te maken.

De eigenaar vertelde dat ze de kamer die nog over was voor dit weekend van 80 voor 49 euro aanboden. Vrouwlief was alleen vergeten te vermelden dat het een prijs zonder ontbijt was. Net toen ze het wilden aanpassen, floep, geboekt .... Door Herr Hans Keijzer .... Wat een mazzel weer hahaha.

We aten Rond een uur of zeven iets dat Grieks moest zijn, niet hoogstaand, niet verkeerd maar wel heul veul. Dus de helft laten staan. Nog even een beroemde Altenahr rode wijn gedronken, droog wel maar zuur brrrr. Niks voor ons.

1. Oom Piet:
    26 juli 2015
    welkom weer thuis!
  2. Chris:
    27 juli 2015
    Hoop dat de reis verder at beter verloopt.