Dag twee - aankomst in Pfronten

12 juli 2015 - Pfronten, Duitsland

image

Vanmorgen na een heerlijk ontbijt in al weer een kamer met veel oude spullen. Alles lekker vers klaargemaakt. Heerlijk vers fruit: watermeloen, ananas, frambozen, bessen, kiwi, mmmm.

We vertrokken om 10 uur en om 12.30 na weer wat "stockendes Verkehr" kwamen we aan bij het hotel Kalkbrennerhof. We konden nog niet inchecken, pas vanaf 14.00 uur.

We liepen naar het centrum (1 km) en daar was een oldtimer festival. Prachtige exemplaren, wel 250 oude auto's. Ook motoren en oude scooters waren te bezichtigen. Sommige eigenaren waren ook gekleed uit de herkomsttijd van de auto.

Na wat rond gekeken te hebben, gingen we een biertje halen bij een Biergarten. Lekker buiten in de schaduw onder de bomen. Een Käsespätzle met gebakken uitjes. De kaas is een echte Algäuer Käse. Mmm. Een ouder echtpaar vroeg of ze naast ons mochten komen zitten. We kregen leuke tips voor restaurants in de omgeving. Het paar was ook een paar dagen weg. Ze kwamen uit Stuttgart. Plieningen waar we gisteren waren ligt bij Stuttgart. Ze waren heel verrast dat we daar waren, want tot vorig jaar hadden ze daar gewoond. Ok gezondheidsredenen waren ze verhuisd. Toen ze hoorden dat wij uit Holland kwamen, vertelden ze daar vorige maand een reisje te hebben gemaakt. Amsterdam, Zaanstreek, Rotterdam de nieuwe markthal, etc. Het was gezellig.

We namen afscheid van het paar en wandelden nog even door het stadje. Leuke dingen gezien. Het bruiste van gezelligheid. Het was ook erg warm ... Dus we gingen een ijsje eten bij een ijssalon. Wie komen daar aangelopen ... de twee uit de Biergarten. Tuurlijk kwamen ze even bij ons zitten en we gingen met nog meer tips weg.

Ingecheckt, wifi geïnstalleerd, en lekker op ons balkon genieten van het uitzicht met op de achtergrond het geluid van koeienbellen. Huh, het geluid wordt harder ... Ja hoor, de boer op de fiets gevolgd door de koeien ... Gewoon door de straten ... Heerlijk

1. Chris:
    12 juli 2015
    Klinkt allemaal goed, mooie omgeving, lekker hapje en drinken en mooi weer. Enjoy it. Groetjes Chris
  2. Suzanne:
    12 juli 2015
    Heel veel plezier. Ik kijk uit naar jullie volgend verslag EN niet te vergeten jullie foto's. Xxx