Dag 10 - Kempten

20 juli 2015 - Pfronten, Duitsland

image

Vandaag met de trein (gratis vanwege de Gastenkarte) naar Kempten vertrokken. Vanaf het station was het een stukkie lopen naar de Altstadt (ruim een half uur). Maar dat was wel de moeite waard. Prachtige gebouwen, Zuid-Europees-achtige pleinen met gezellige terrasjes. Na ons aan een aantal gebouwen, fonteinen en waterpartijen te hebben vergaapt, zegen we neer op een terras bij het eethuis Sissi. Alles in het roze daar, heel schattig. En ... Flammkuchen stonden op de menukaart. Jammie, dat werd onze lunch!

Na de lunch nog wat rond gekeken en via de rivier de Iller al genietend van de omgeving terug gewandeld naar het centraal station Kempten. Daar moesten we nog even wachten op de trein. Dus maar een waterijsje en een flesje water genuttigd. Maar wat voel je dan schuldig als je al wachtend meer dan acht volwassenen in de prullenbakken ziet schumen naar etensresten ....

We pakten de trein naar Pfronten-Steinach, het station dat nog geen 9 minuten van ons hotel ligt. Daar aangekomen liepen we langs de Käse Laden. Een kleine kaaswinkel met regionale kazen en een klein restaurantje (en echt een tje!). Er stond een man de planten te verzorgen. We vroegen of het restaurantje open was. Nee, helaas Ruhetag... Toen we hem zeiden dat we morgen kaasfondue bij hem wilde komen eten, begon hij te glunderen. Sehr gerne, zei de man. Ik ga het opschrijven, en weg ging hij. Tot morgen 7 uur, riepen we hem nog na. Sehr gerne antwoordde hij nog steeds glunderend.

1. Chris:
    21 juli 2015
    Wij zijn maar rijk als je dat schumen ziet. Lekker fonduen vandaag: eet smakelijk en een dikke kus vanuit Nieuwegein.