Dag 11 - Rondom de Eissenberg

21 juli 2015 - Pfronten, Duitsland

image

Mijn hemel, wat is het heet. 33 graden! Dus lekker op de fiets gestapt, heb je nog iets verkoeling door rijwind. Voor een rondje Eissenberg gekozen. Het bleek een route die wij al eerder hadden gereden op vier afwijkingen na. Maar dat mocht de pret niet drukken. Na weer een paar pittige klimmetjes en heerlijke afdalingen (56 km/u) kwamen we rond lunchtijd door Füssen. Heel vervelend .... Het werd de Markthalle. Dit keer kozen we voor een Turkse lunch.

Naast de Markthalle zit een juwelier genaamd Sissi. Hans zag een mooie ketting in de etalage en zei: die wil ik voor je kopen. . Binnen gekomen zei de mevrouw dat het wel heel leuk zou zijn als er ook bijpassende oorbellen bij zouden zijn.,doe maar hoor, zei Hans. Erg mooi ! Een gouden ketting, met een roosje en een pareltje eraan. Bofkont ben ik zeg! . Dank je wel liefde van mijn leven ❤️!

We fietsen redelijk schaduwrijk terug langs de Lech en de Vils. In de Vils nog heerlijk pootje gebadderd. De bidons in het koude water gelegd en binnen een paar minuten was het water erin weer heerlijk koud.

'S avonds bij het piepkleine restaurant kaasfondue gegeten. De eigenaar Hardy was een geweldig grappige man. Hij maakt de kaasfondue zelf. We moesten binnen eten want anders liet de wind de vlam niet regelmatig branden. Er zat nog een stel uit Hamburg. Na het eten - de lekkerste kaasfondue ooit - zijn we buiten gaan zitten. Hardy en de Hamburgers kwamen bij ons zitten. Het werd een vreselijk gezellige avond. Veel gelachen, gocheltrucjes van Hardy, geproost op pappa en laat weer terug in het hotel. Het was voor het eerst tot laat warm. Dus nog even nagenoten op ons balkon.

1. Chris:
    22 juli 2015
    Er zitten een paar gouden randjes om dit verhaal.
    Carpe Diem.
  2. Yvonne Morra:
    22 juli 2015
    Wat een lief idee om juist op die dag iets moois te kopen voor je! Genieten nog lekker samen, jullie hebben het fijn....