Dag vier - dagje Füssen

14 juli 2015 - Füssen, Duitsland

image

Vanmorgen de bus naar Füssen gepakt. Het was even zoeken naar de bushalte. We besloten naar het station te lopen. Onderweg kwamen we een bushalte tegen. De bus die we wilde hebben zou over twee minuten bij deze halte aankomen. Mooi! Een leuke rit die ook langs de Weizensee ging en door leuke kleine dorpjes. En.... Gratis reizen als toerist. Met de gratis Pfronten kaart. 500 km of je nu met de bus of de trein wilt. Das service of niet?

We liepen vanaf het station - een bouwput - naar het VVV. Stadswandeling hadden ze niet maar wel een kaart. Goed. De Altstadt is prachtig om te zien. Sommige hoekjes en terrasjes deden Frans of Grieks aan. We kwamen bij een markthal. Even naar binnen. Wauw. Een markthal met groente, vis, oliën, wijn, delicatessen. En in het midden tafeltjes waar je kon eten. Je bestelde bij de deli of bij de vis en wilde je een wijntje erbij dan bij de wijnboer. Zo gezellig! Zo zou het vershof in Houten ook moeten zijn. Lekker geluncht, Hans een Weisswurst met zoete mosterd en een Brezel (krakeling) en ik een mengeling van Algäuer Käse oo met een Brezel. Heerlijk met een Pinot Gris uit de omgeving.

Na de lunch gewandeld naar de Forggensee. Mooie uitzichten. Ook op het kasteel Neu Schwanstein. We zaten op de bus terug te wachten. Oeps, verkeerd gekeken. Snel terug naar het station. De bus vertrok om 5 over. Om 4 over kwamen we bij de bus pfffff net gered.

1. Yvonne Morra:
    14 juli 2015
    Jullie hebben t prima naar de zin zo te lezen, leuk! Al een dirndljurk gekocht Els?
  2. Chris:
    14 juli 2015
    Klinkt allemaal goed.dat is dus genieten. Enjoy it.