Dag zeven - Hopfensee en Weissensee

17 juli 2015 - Weißensee, Duitsland

image

Pff wat was het warm. Fietsen maar, heb je nog een beetje afkoeling door rijwind. Achter Pfronten langs, langs kleine dorpjes, over venijnige klimmetjes en pittige afdalingen voerde de weg ons naar de Hopfen See. Vanwege een tractor die banken voor een feest in Hopfen am See aan het verslepen was, reden we ff verkeerd. Maar daardoor wel een prachtig uitzicht. Even een bakje Nescafé Espresso op een bankje om daar van te genieten. Eigenlijk zijn bergen net slapende reuzen.

Onze weg vervolgd langs het meer, door het bos, over boerenerven en graspaden. Prachtig maar moeder was was het heet. Bij de Weissensee aangekomen maar even een verfrissing genomen en wat gegeten. Hé een fietsbordje Pfronten, 5,7 km. Zullen we met die hitte toch die route maar nemen? Net, gewoon de laatste 30 km toch maar rijden.

Gelukkig maar, want een mooie laatste 30 km leidde ons dwars door de Altstadt van Füssen en langs de watervallen Lech. Koud binnen het het begon te onweren gepaard gaand met hevige windvlagen, zou het bierfeest van vanavond nog wat worden?

Het weer werd om 19.00 uur rustig. Gauw wat eten. Naar de Ierse Pub voor een vegaburger, bier en muziek. Een uur wachten op eten? Dacht het niet. Op naar brouwerij Falkenstein. Daar een heerlijke Weislacker Kāsspatzle gegeten en Hans een Kuheuter (uierboord van koe). Beide typisch Beierse gerechten.

Op de terugweg liepen we langs het terras van Um Türm en prachtige muziek kwam daar vandaan. The place to be voor een bier. Er speelde een band, de December Project, mooie nummers van o.a. Pink Floyd, Moody Blues, Chicago en Crosby Nash and Young. Dat was super genieten.

Kortom, weer een fantastische dag!

1. Yvonne Morra:
    18 juli 2015
    Leuke verhalen schrijf je! Jullie hebben het duidelijk heel fijn...nog veel plezier!
  2. Deborah:
    18 juli 2015
    Leuk om te lezen. Veel plezier nog.
  3. Suzanne:
    18 juli 2015
    Eerst stikke van de hitte dan koud met onweer, het recept om een "pleuriesie" op te lopen.
    Uierboord, oh wat enig zeg, kan mij nog herinneren dat toen wij heel klein waren (weet niet of jij er toen ook al was Els) mama dat ook maakte. Toen ik vroeg wat uierboord was en mama het uitlegde vond ik dat zoooooooooo stommmmmmm en moest rillen bij het idee dat je op je bord een gebakken tiet hebt liggen. En Hans? Hoe vond je het smaken?
  4. Els:
    18 juli 2015
    Niet dat ik me kan herinneren. Ooit wel bij iemand gegeten. Versie Hans was met paneermeel als een Schnitzel. Hij vond t heerlijk.