Dag zes - Breiten Berg

16 juli 2015 - Pfronten, Duitsland

image

Op naar de kabelbaan van Pfronten. Lekker autovrij gewandeld langs de beek. De weg over gestoken en een vrachtwagenchauffeur vroeg ons het verkeer te regelen zodat hij van zijn plek ongestoord achteruit kon rijden vanaf een stijle oprit en zijn weg kon vervolgen. We hebben het verkeer staande kunnen houden en de vrachtwagenchauffeur reed vrolijk weg.

We liepen via de weides en over een boerenerf naar het kabelbaanstation. Gelukkig cabines, want in een stoeltjeslift krijg je mij met moeite ... We stegen tot 1000 m. Daar begon de wandeling. Tot 1645 meter hoogte tussen parapanters en milkakoeien door. Het was warm maar gelukkig stond er een lekker fris windje op die hoogte. Gemzen, raven gezien, buiten de koeien, vlinders, krekels en sprinkhanen en een bijzondere vogel die we nog moeten determineren. Wordt vervolgd.

Het was een erg mooie wandeling en hebben genoten van de vergezichten, zelfs op Pfronten.

1. Chris:
    17 juli 2015
    Was dus een mooi hoogtepunt op Fronten.
  2. Suzanne:
    18 juli 2015
    Hahaha alweer zo'n koddige belevenis bij jullie.
    Verkeerregelaars, hebben jullie zeker geen foto van he, dat is nou jammer. Had dat graag willen zien.

De foto van de vogel die jullie nog moeten determineren oftewel vaststellen tot welk soort, heeft Hans daar geen foto van gemaakt? Jullie houden ons zo wel nieuwsgierig hoor. :) Maar wellicht is dat ook wel jullie bedoeling.
  3. Els:
    18 juli 2015